<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d44687025217244124\x26blogName\x3dNah...+bacalah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://nahbacalah.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://nahbacalah.blogspot.com/\x26vt\x3d-6913263739474953990', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Nah... bacalah

Koleksi himpunan cerita cerita lawak, pedoman dan pelbagai lagi. sekadar untuk menceriakan hari dan memanjangkan lagi pandangan dan fikiran.

 

KOBOI N PARI PARI

seorang Koboi Pulang Dari Sebuah Kota
Dengan Menunggang Kudanya Melewati
Gurun. Dia Dikejutkan Oleh Seekor Ular
Yang Menghalangi Jalannya, Lalu Si
Koboi Turun Dengan Pisau Ditangannya,
Ketika Ditangkap Ular Itu Untuk
Dibunuh Si Ular Berkata :

Si Ular : "Jangan Bunuh Saya, Saya
Adalah Seorang Pari-Pari".

Si Koboi Terkejut, Dan Masih Ragu,
Lalu Bertanya :

Si Koboi : "Jika Kamu Pari-Pari Apa
Yang Saya Minta Akan Dikabulkan ?".
Tanya Si Koboi.
Si Ular : "Jika Kamu Tidak Percaya
Lepaskan Dulu Saya, Dan Apa Permintaan
Kamu Wahai Koboi?". Kata Si Ular Itu.

Lalu Si Koboi Melepaskan Si Ular Itu,
Lalu Dia Berkata :

Si Koboi : "Saya Mempunyai 3 (Tiga)
Permintaan, Iaitu Yang Pertama, Saya
Mahu Wajah Saya Hensem Macam Lionardo
Dikopiko, Yang Kedua badan Saya
Setegap Arnold, Yang Ketiga "Anu" Saya
Sebesar "anu" Kuda Yang Saya Tunggangi
Itu". Sambil Menunjukkan Jari Ke
Kudanya.

Si Ular Berkata Dengan Tenang :

"Sonang Bai Tuuuu, Esok Kamu Boleh
Lihat Dicermin Apa Yang Terjadi, Sudah
Ya, Saya Pergi Tata Titi Tutu". Kata
Si Ular Sambil Pergi Masuk Semak-Samun
Dan Menghilang.

Lalu Si Koboi Itu Naik Kudanya
Meneruskan Perjalanan Menuju Rumahnya.
Memang Hari Sudah Lewat Dan Sesampai
Di Rumah Si Koboy Berdiri Di Depan
Cermin Dan Berkata :

"Besok Kalau Tidak Ada Perubahan
Siaplahh!, Aku Potong Kepalamu Wahai
Ularr!". Sambil Berjalan Dia Masuk Ke
Bilik Dan "Z z Z z " Ketiduran.

Keesokan Harinya Si Koboi Bangun Pagi-
Pagi Dan Terus Menuju Cermin, Dan Apa
Yang Terjadi, Si Koboi Tergezut
Gorilla Dan Gembiraaa, Dilihatnya
Wajahnya Mirip Lionardo Dikopiko
Dengan Senyum Bangga, Lalu Dia Membuka
Baju Melihat Badannya Sudah Berubah
Dengan Otot Yang Menonjol, Dia
Memperagakannya Gaya-Gaya Bodybuilder,
Kemudian Dia Membuka Seluarnya Dan Dia
Terkejut Triple King-Kong Sekali, Dan
Berteriak :

"Tidak-Tidak. Ini Tidak Mungkin,
TIDAAAAAAAAAAAAAAAAK!!!!!!!".

Ternyata Dia Lupa, Dan Baru Ingat
Bahawa Kuda Yang Ditungganginya
Semalam Itu Adalah Kuda Betina...!!.

hahaha..

Labels:

 

for this post

Leave a Reply