<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d44687025217244124\x26blogName\x3dNah...+bacalah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://nahbacalah.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://nahbacalah.blogspot.com/\x26vt\x3d-6913263739474953990', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Nah... bacalah

Koleksi himpunan cerita cerita lawak, pedoman dan pelbagai lagi. sekadar untuk menceriakan hari dan memanjangkan lagi pandangan dan fikiran.

 

Cerita Vateran Perang

Dua orang veteran perang sedang menceritakan kepahlawanan mereka dalam perang dengan menunjukkan luka-luka yang ada di tubuh mereka.

Veteran 1 : "Lihat lengan kiriku ada bekas luka ditembak sewaktu berhadapan dengan Jepun, kaki kananku hampir putus kerana terpijak perangkap berduri yang dipasang tentara Belanda.. paha kiriku pernah tertanam peluru ketika melawan Portugis, perutku pun pernah tertusuk pisau waktu tertangkap tentara Belanda. kamu pulak.. apa yang pernah kamu hadapi di masa peperangan?"

Veteran 2: "Waktu itu pernah ada bom yang meledak dua meter di hadapanku."

Veteran 1: "Wah hebat sekali... tapi kamu tidak apa-apa?"

Veteran 2: "Ya.. aku sendiri tidak kena apa-apa.. hanya selepas itu seluruh pasukan tidak boleh makan kerana seluruh peralatan aku rosak".

Veteran 1: "Sebenarnya kamu di bahagian apa nih?"

Veteran 2: "Tukang Masak Tentera...."

Labels:

 

for this post

Leave a Reply