<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d44687025217244124\x26blogName\x3dNah...+bacalah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://nahbacalah.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://nahbacalah.blogspot.com/\x26vt\x3d-6913263739474953990', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Nah... bacalah

Koleksi himpunan cerita cerita lawak, pedoman dan pelbagai lagi. sekadar untuk menceriakan hari dan memanjangkan lagi pandangan dan fikiran.

 

Jadi Suparman

Seorang ibu membeli sebiji kueh baulu untuk dua anak lelakinya yang berusia 5 dan 3 tahun. Kedua anak tersebut mula bertengkar untuk makan dulu.. Si ibu melihat inilah masa yang tepat untuk menanamkan nilai-nilai moral kepada anak-anaknya.

"Seandainya Superman ada di sini, dia pasti akan berkata 'Silakan makan dulu, saya makan kemudian saja'" kata si ibu sambil tersenyum.

Kedua anak itu terus berhenti bertengkar. Amin, si abang menoleh ke arah adiknya sambil berkata,

"Aman.. kamu yang jadi Superman ya!"

Labels:

 

for this post

Leave a Reply