<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d44687025217244124\x26blogName\x3dNah...+bacalah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://nahbacalah.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://nahbacalah.blogspot.com/\x26vt\x3d-6913263739474953990', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Nah... bacalah

Koleksi himpunan cerita cerita lawak, pedoman dan pelbagai lagi. sekadar untuk menceriakan hari dan memanjangkan lagi pandangan dan fikiran.

 

Tikus

Kata tikus pertama, "Aku tak pernah takut dengan perangkap tikus. Malahan aku selalu dekati perangkap itu dengan sengaja, dan bila perangkap hendak merangkap aku, dengan senang aku elak. Macam tu lah aku mengisi masa lapang".

Tikus kedua tidak mau kalah. "Kalau aku, racun tikus tu sudah menjadi minuman seharian. Sudah jadi macam air putih aje," katanya tidak mau kalah.

Si tikus ketiga terdiam, kemudian mendadak ia bangun dan melangkah pergi. "Eh, tunggu,engkau nak ke mana?!!" teriak dua tikus lainnya. Sambil menoleh, tikus ketiga berkata, "aku ada temujanji dengan kucing!"

Labels:

 

for this post

Leave a Reply