<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d44687025217244124\x26blogName\x3dNah...+bacalah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://nahbacalah.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://nahbacalah.blogspot.com/\x26vt\x3d-6913263739474953990', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Nah... bacalah

Koleksi himpunan cerita cerita lawak, pedoman dan pelbagai lagi. sekadar untuk menceriakan hari dan memanjangkan lagi pandangan dan fikiran.

 

Penyapu (18SX)

Saya Ana, umur saya baru 15 tahun. Selepas gagal dalam PMR,saya terus bekerja untuk meringankan beban orang tua.

Saya bekerja sebagai operator pengeluaran di sebuah Kilang Penyapu di Sg Besi.Gaji yang ditawarkan agak lumayan.

Walaupun saya dibawah umur tapi saya diterima bekerja untuk jawatan sementara dan bekerjalah saya di Kilang Penyapu itu hampir 6 bulan lamanya.Dan sepanjang tempoh itu saya tidak mempunyai apa-apa masaalah.
Walaupun saya muda tetapi perwatakkan saya seperti anak dara yang meningkat remaja dan saya disenangi oleh semua pekerja disana,lebih2 lagi pekerja lelaki kerana masing2 cuba memikat saya..maklumlah ayam muda..lalat pun x berani hinggap.

Nak dijadikan citer,pada satu pagi semasa saya hendak mandi,saya telah lucutkan towel dibadan saya dan alangkah terperanjatnya saya bila saya lihat beberapa helai bulu seperti bulu penyapu tumbuh di tuuuut saya.Dan tanpa berfikir panjang,saya teruskan juga mandi dan bersiap untuk ke kilang penyapu.

Sepanjang perjalanan saya ketempat kerja,saya berfikir..mungkin saya sudah tidak sesuai lagi bekerja disana ( mungkin alergik penyapu kot..)

Sesampai sahaja dikilang,saya terus berjumpa supervisor saya..dan menyatakan hasrat saya untuk berhenti kerja pada hujung bulan nanti.

Supervisor saya terkedu kerana tidak menyangka keputusan yang saya ambil.Mana tidaknya,saya tahu dia ada hati pada saya.Saya memberikan alasan tidak dapat bekerja disitu lagi kerana allergik dengan penyapu lantas disuruhnya saya tunjukkan tempat yang allergik itu dan tanpa segan silu saya pun tunjukkan lah tempat dimana bulu2 penyapu mula tumbuh.

Tapi supervisor saya tidak menunjukkan reaksi terkejut malah dia sendiri telah memberitahu saya yang dia pun alergik juga..malah lebih teruk dari saya.Saya pun minta dia tunjukkan tempat yang alergik itu.Dan alangkah terperanjatnya saya ..apabila dia membuka seluarnya..saya nampak bukan setakat bulu penyapu yang tumbuh malah batang penyapu pun ada sekali.

Saya pun apa lagi..terus minta berenti 24 jam dan terus keluar dengan seribu tanda tanya...

Labels:

 

for this post

Leave a Reply